مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در شیراز

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در شیراز | انتخاب رشته هوشمند کنکور سراسری در شیراز  حضوری / آنلاین

بهترین تیم مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در شیراز

مشاوره انتخاب رشته شیراز | انتخاب رشته 14 مرحله ای به روش GALLET | کارگاه های معرفی رشته های مختلف و بازار کار | گروه آموزشی کنکورینو 

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبان و دانش آموزان در شیراز مانند هرجای دیگیری مهم ترین مرحله قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه است. در واقع هر دانش آموز و داوطلبی نتیجه ۱۲ سال تحصیل از مقطع دبستان تا دیپلم را در انتخاب رشته کنکور سراسری برداشت می کند. اهمیت مشاوره انتخاب رشته نیز برای داوطلبان و خانواده ها در شیراز نیز در حساسیت همین موضوع است. بسیاری از دانش آموزان و مشاوران انتخاب رشته در شیراز تصور می کنند انتخاب رشته همان اولویت بندی کد رشته محل های دانشگاه های مختلف است. اما این یک تصور اشتباه است. زیرا انتخاب رشته کنکور سراسری دارای ابعاد مختلفی است که دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در شیراز حتما برای دانستن آنها باید در جلسات مشاوره مشاوران مجرب شرکت کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ بر اساس اخبار سازمان سنجش و آموزش کشور مانند سال های گذشته است. به این صورت که داوطلبان باید بصورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به  نشانی  www.sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ کنند.

داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را از سایت سنجش دانلود و مطالعه کنند. اولین قدم در مشاوره انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو در شیراز آموزش و مرور دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان و دانش آموزان است.

بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در شیراز

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

مشاوره انتخاب رشته بعد از رتبه در کنکور سراسری می تواند مهم ترین نقش را آینده شغلی و تحصیلی داوطلبان در شیراز داشته باشد. زیرا دانش آموزان و داوطلبان در شیراز تجربه و اطلاعات کافی در زمینه انتخاب رشته و ابعاد مختلف آن ندارند. و زمانی نیز برای کسب تجربه و دانش لازم در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری ندارند. بنابراین به مشاور انتخاب رشته و مشاوره های آن در شیراز تکیه می کنند.

دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو بیش از ۱۵ سال تجربه درخشان در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری دارد. استفاده از مشاوران انتخاب رشته آموزش دیده و تخصصی برای مشاوره هر گروه آزمایشی از مهم ترین ویژگی های دپارتمان کنکورینو در شیراز است. دانش آموزان در طرح مشاوره انتخاب رشته کنکورینو در شیراز در ابتدا در تست های استعداد یابی و شخصیت شناسی شرکت می کنند. و یکی از دلایل موفقیت فوق العاده دپارتمان کنکورینو در انتخاب رشته در شیراز همین موضوع است. دانش آموزان در دپارتمان کنکورینو در شیراز در جلسات و کارگاه های مختلف مشاوره انتخاب رشته به همراه خانواده ها شرکت می کنند. و از جنبه های مختلف انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع می شوند.

راهنمای جامع مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

 داوطلبان کنکور سراسری در شیراز که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزنه و غیره شده اند می توانند اقدام به دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنند. داوطلبان انتخاب رشته در شیراز پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند بر اساس رتبه، تراز و با کمک مشاوره های صحیح اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای سرنوشت ساز برای داوطلبان کنکور در شیراز است. و در اگر  به درستی و بر اساس اصول علمی انجام شود می تواند به قبولی داوطلبان  در رشته و دانشگاه دلخواه خود کمک کند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در شیراز باید وضعیت علمی خود را در کنکور مورد بررسی قرار دهند. و پس از تحلیل کارنامه علمی کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، کد رشته محل های مورد نظر خود را اولویت بندی کنند. همه داوطلبان در گروه های آزمایشی مختلف در کنکور سراسری قادر به انتخاب و اولویت بندیحداکثر ۱۵۰ اولویت در فرم انتخاب رشته هستند. همچنین داوطلبان می توانند حداقل یک کد رشته محل را در انتخاب رشته انتخاب کنند.

نکات کاربردی در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

بعد از انجام مراحلی که در بالا گفته شد در گام بعدی باید اطلاعات موجود در فرم انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش وارد کنید. در دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو در شیراز قبل از اینکه داوطلبان انتخاب رشته انتخاب های خود را در سایت سنجش وارد کنند یک جلسه چک نهایی برای هر داوطلب برگزار می شود. در جلسه چک نهایی انتخاب رشته داوطلبان در شیراز علاوه بر داشتن مشاوره نهایی تمامی انتخاب های آنها مجدد بررسی می شود.

۱- اولین مرحله جهت ورود به بخش انتخاب رشته، مراجعه به سامانه سازمان سنجش است.

داوطلبان به منظور انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  وارد شوند. بعد از ورود به سایت سنجش داوطلبان باید بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

۲- در گام دوم پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه، کلیه اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را مطالعه نموده ام را تایید کنید. داوطلبان در شیرازبهتر است قبل از تایید این قسمت، دفترچه انتخاب رشته را با کمک مشاور و یا در جلسات مشاوره بطور کامل بررسی کنید.

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

۳- همانطور که در تصویر فوق می بینید، با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شوید. یکی از روش ها را با توجاه به اطلاعات شخصی انتخاب کنید.

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

۴- در گام چهارم یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید.  که در آن فرم داوطلبان باید معدل دیپلم و سوابق تحصیلی خود را ثبت کنند. و پس از تکمیل فرم بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

بطور معمول نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک ماهه پس از برگزاری این آزمون منتشر می شود. در دو یا سه روز پس از اعلام نتایج کنکور سراسری دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ بر روی سایت سنجش قرار می گیرد. دفترچه انتخاب رشته در ۵ گروه آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و منحصرا زبان منتشر خواهد شد. بلافاصله پس از انتشار دفترچه، داوطلبان انتخاب رشته در شیراز می توانند در کارگاه های مشاوره، آموزش و بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در دپارتمان کنکورینو شرکت کنند.

لازم به ذکر است سازمان سنجش هنوز در مورد زمان اعلام نتایج اولیه و یا زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱، اظهار نظر رسمی نکرده است. اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به روند سال های گذشته، زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته در مرداد ماه خواهد بود. بهتر است داوطلبان کنکور سراسری در شیراز پس از شرکت در کنکور سراسری در همایش های آنلاین مشاوره انتخاب رشته شرکت کنند. و منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری نباشند. زیرا برای اینکه بتوان بهترین انتخاب ها را داشت به زمان زیادی نیاز هست.

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

نتایج اولیه کنکور سراسری معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری و در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه ای با عنوان کارنامه علمی از سمت سازمان سنجش منتشر می گردد. که شامل بخش های مختلفی است. از جمله شامل مشخصات داوطلب، اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی، مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب، رتبه و نمره کل می باشد.

بنابراین داوطلبانی که طبق کارنامه علمی، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند، باید در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، نسبت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ اقدام نمایند. بعد از اعلام نتایج اولیه داوطلبان انتخاب رشته در شیراز می توانند با نحوه اولویت بندی فرم انتخاب رشته در جلسات مشاوره کنکورینو آشنا شوند.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شامل سهمیه مناطق، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران، آموزگاران، بهیاران، خانواده شهداء و … است. سهمیه مناطق برای تمامی داوطلبانی که نمی توانند از سهمیه های خاص استفاده کنند در نظر گرفته می شود. بنابرای این هر داوطلب در کنکور سراسری می تواند از یک سهمیه استفاده کند. اگر داوطلبی تنها مشمول سهمیه مناطق باشد، تنها با همان سهمیه در انتخاب رشته او تاثیر داده می شود. و فرم انتخاب رشته او بر اساس همین سهمیه سنجیده خواهد شد.

در کارنامه اولیه داوطلبانی که از دو سهمیه استفاده می کنند، یک رتبه در سهمیه غیر مناطق و یک رتبه در سهمیه مناطق اعمال می شود. اما در پذیرش نهایی کنکور سراسری، سهمیه ای برای داوطلب اعمال می شود که شانس قبولی داوطلب در آن سهمیه بیشتر است. بنابراین فقط یکی از سهمیه ها برای هر داوطلب در انتخاب رشته کنکور در نظر گرفته می شود.

 

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، بسیار قابل توجه و مهم است. نکته مهم این است که در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، برای کلیه گروه های  آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر، رتبه در سهمیه مهم تر از رتبه کشوری می باشد. نکته مهم این است که بسیاری از داوطلبان کنکور مشمول سهمیه مناطق در کنکور سراسری خواهند شد. سهمیه مناطق به ۳ منطقه یک، منطقه دو و منطقه ۳ تقسیم می شود. داوطلبان انتخاب رشته در شیراز که مدرک سه سال پایانی متوسطه دوم را در شهر شیراز گرفته اند، شامل سهمیه منطقه ۱ می شوند. دانش آموزان و داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری قبل از اولویت بندی فرم انتخاب رشته بهتر است در کارگاه های مشاوره دپارتمان کنکروینو در شیراز شرکت کنند

بومی گزینی در کنکور سراسری

 هر مشاور انتخاب رشته در شیراز باید در جلسات مشاوره انتخاب رشته بطور کامل سهمیه بومی را برای داوطلبان توضیح دهد. زیرا این سهمیه تاثیر زیادی در قبولی داوطلبان دارد. در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، سهمیه بومی به این معناست که در اکثر رشته محل ها اولویت با داوطلبانی است که در آن بوم قرار می گیرند. سهمیه بومی در انتخاب رشته داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان، هنر موثر است. اما بیشتر تاثیر را در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دارد.

رشته های مختلف دارای سهمیه بومی گزینی متفاوتی هستند. از جمله دارای سهمیه بومی گزینی استانی، ناحیه ای، قطبی و می باشند. در همه حالات بومی گزینی، شانس قبولی داوطلبی که از سهمیه بومی گزینی برای یک رشته محل استفاده می نماید، بیشتر است. بنابراین به داوطلبان انتخاب رشته در شیراز توصیه می شود به نوع گزینش رشته های تحصیلی دقت کنند. در دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو به داوطلبان در شیراز لیست کاملی از رشته ای بومی گزینی در هر گروه آزمایی ارائه می شود.

معیار تعیین سهمیه بومی برای داوطلبان

تحلیل کارنامه علمی ( کارنامه اولیه)

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری در شیراز باید با ساختار کارنامه علمی آشنا شوند و این کاری است که در مشاوره انتخاب رشته کنکورینو برای هر داوطلب انجام می گیرد. اگر داوطلبان در شیراز بدانند اطلاعات موجود در هر قسمت کارنامه چه کاربردی دارد، انتخاب رشته بهترین خواهند داشت. کارنامه اولیه کنکور سراسری که به ان کارنامه علمی نیز گفته می شود از ۳ قسمت تقسیم می شود. در قسمت اول اطلاعات هویتی هر داوطلب قرار درج شده است. قسمت دوم شامل ازلاعات مربوط به انواع سهمیه ها و تاثیر سوابق تحصیلی است. و در سومین قسمت اطلاعات آزمونی هر داوطلب مانند درصد هر درس و رتبه در زیرگروه ثبت شده است. شناخت دقیق کارنامه اولیه برای هر داوطلب ضروری است. زیرا بیشترین اطلاعات را داوطلبان انتخاب رشته و مشاوران در شیراز از کارنامه اولیه می توانند دریافت کنند و در مشاوره خود بکارگیرند.

مشاوره انتخاب رشته : عوامل مهم تاثیر گزار

یکی از مهم ترین کارهایی که یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای در شیراز در مشاوره خود باید انجام بدهد شناخت اولویت ها و نیز استعداد هر داوطلب است. مشاور انتخاب رشته خوب در شیراز باید ببینید که چه عواملی در زندگی و تحصیل داوطلبان انتخاب رشته موثر و مهم است. این اولویت ها شامل موارد زید می شوند:

  • علاقه (وابسته به شناخت درست از رشته های موجود)
  • بازار کار
  • نیازهای شخصی و آرزوهای شخصی
  • شهر محل تحصیل
  • مسافت و امکانات رفاهی دانشگاه مقصد
  • آب و هوا
  • فرهنگ مردم شهر محل تحصیل
  • وضعیت خانواده 
  • شهریه  هر دانشگاه 
مشاوره انتخاب رشته در شیراز

وظیفه مشاور انتخاب رشته خوب در شیراز مشاوره منطقی به دانش آموزان در تحلیل، جمع بندی و نتیجه گیری عاقلانه پس از بررسی مجموعه این عوامل است. اما بهتر است بدانید که هر کسی در نهایت خود مسئول زندگی و سرنوشت خود است. و هیچ کسی بیشتر از خودتان شناختی نسبت به شما ندارد. بنابراین باید در انتخاب رشته فعالانه شرکت کنید. 

سوالاتی که قبل از انتخاب رشته باید به آنها پاسخ دهید!

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

پس از مطالعه تمام نکارت مشاوره ای که در بالا گفته شد. و پس از شرکت در جلسات مشاوره انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو در شیراز انتظار می رود که بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید!

  • چه رشته ای برای شما اولویت دارد؟
  • آیا حاضرید این رشته را در هر دانشگاهی بخوانید؟
  • به چه انتخاب های دیگری علاقه دارد؟ اولویت بندی رشته های انتخابی شما چیست؟
  • دلیل این اولویت بندی علاقه است؟ شهر است؟ نظر والدین و اطرافیان است؟
  • آیا رشته ای که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید همه انتظارات شما را از لحاظ علاقه، آینده شغلی و تحصیلی برآورده می کند؟
  • آیا فقط می خواهید در شهر خودتان ادامه تحصیل دهید، یا شهرهای دیگر را هم در نظر قرار خواهید داد؟

هر مشاور انتخاب رشته در شیراز باید در مشاوره های خود از این قبل سوالات را از دانش آموزان بپرسد. تا در نهایت دانش آموزان بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند.

چگونه می توان انتخاب رشته موفق داشته باشیم؟

۱- شناخت رشته های دانشگاهی و آینده شغلی

می خواهید در مورد کدام رشته ها اطلاعات کسب کنید؟ برای انتخاب رشته منطقی و سنجیده در کنکور باید رشته و دانشگاهها را به خوبی بشناسید.

برای آگاهی بیش تر می توانید علاوه بر تحقیق از دانشگاه ها و استادان و دانشجویان، از مشاوران انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو بپرسید. تا اطلاعات مفیدی از شرایط تحصیل، آینده تحصیلی و بازار کار آنها بدست آورید.

 

۲- بررسی شهر محل تحصیل در مشاوره انتخاب رشته

آیا به شهرهای دیگر به غیر از شهر خودتان هم فکر می کنید؟ آیا با رفتن به شهر دیگر موافق هستید؟ نظر خانواده شما درباره تحصیل در شهرهای دیگر چیست؟ آیا  شهرهای بزرگ جزء انتخاب های شما هستند؟

در ابتدا توصیه ما این است که اگر در تهران و کلان شهر ها زندگی می کنید، شهر خود را بر شهرهای دیگر ترجیح دهید. در مورد تحصیل در شهرهای دیگر حتماً با پدر و مادرتان و مشاور خود مشورت کنید. و به راحتی در مورد رفتن به شهرهای دیگر تصمیم نگیرید.

۳- کف قابل قبول برای انتخاب رشته کجاست؟

این سؤال یکی از سوالات دشوار در فرایند مشاوره انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان در شیراز است. آخرین رشته محلی که انتخاب می کنید و قبول شدن در آنها را به یک سال پشت کنکور ماندن ترجیح می دهید، کدام رشته ها هستند؟ اگر در رشته مورد علاقه اتان قبول نشوید،  مجدد در کنکور شرکت خواهید کرد؟ یا اینکه ترجیح می دهید همین امسال به دانشگاه بروید؟

پاسخ به این سؤال کاملاً جنبه شخصی دارد و پاسخ آن برای هر دانش آموزی با دیگران متفاوت است.

الگوههای مختلف انتخاب رشته کنکورینو

انتخاب رشته کنکور سراسری دارای الگو های مختلفی است. که مشاور انتخاب رشته کنکور در شیراز باید بر این الگوها تسلط داشته باشد. و بتواند در نهایت با توجه به رتبه و شرایط داوطلب، بهترین انتخاب را انجام دهد. مشاوران انتخاب رشته در کنکورینو از الکوهای ویژه ای در مشاوره انتخاب رشته استفاده می کنند. که در ادامه با برخی از این الگوهها آشنا خواهید شد.

الگوی اول انتخاب رشته کنکور

در این الگو داوطلب پزشکی را ترجیح می دهد؛ بنابراین پرزشکی را در دانشگاه های شهر تهران، پشت سر هم انتخاب می کند و سپس رشته دندان پزشکی را در شهر تهران به ترتیب می نویسد.

پزشکی دانشگاه ۱، شهر تهران

رشته پزشکی دانشگاه ۲، شهر تهران

پزشکی دانشگاه ۳، شهر تهران

دندان پزشکی دانشگاه ۱، شهر تهران

رشته دندان پزشکی دانشگاه ۲، شهر تهران

دندان پزشکی دانشگاه ۳، شهر تهران

الگوی دوم انتخاب رشته کنکور

در الگو دوم داوطلب هر دو رشته پزشکی و دندان پزشکی را در همه دانشگاه ها می نویسد؛ زیرا تفاوت چندانی بین این دو رشته برای خود قائل نیست. یا اینکه  دانشگاه معتبر برای داوطلب مهم تر است.

پزشکی دانشگاه ۱، شهر تهران

دندان پزشکی دانشگاه ۱، شهر تهران

پزشکی دانشگاه ۲، شهر تهران

دندان پزشکی دانشگاه ۲، شهر تهران

پزشکی دانشگاه ۳، شهر تهران

دندان پزشکی دانشگاه ۳، شهر تهران

الگوی سوم انتخاب رشته کنکورینو

در این روش داوطلب رشته اول خود را بجز در شهر خود (تهران)، در بقیه شهرها هم ادامه می دهد و سپس به سراغ رشته دوم می رود.

پزشکی دانشگاه ۱، شهر تهران

پزشکی دانشگاه ۲، شهر تهران

رشته پزشکی دانشگاه ۳، شهر تهران

پزشکی دانشگاه ۴، شهر تهران

پزشکی شهر «الف»

رشته پزشکی شهر «ب»

پزشکی شهر «ج»

نکات کاربردی کارنامه کنکور سراسری برای انتخاب رشته

داوطلبان در شیراز برای داشتن مشاوره انتخاب رشته، باید تحلیل درستی از کارنامه کنکور سراسری خود داشته باشید. و بخش های مهم آن را بررسی کنند. در ادامه بخش های اثرگذار در انتخاب رشته داوطلبان را بررسی می کنیم. هر داوطلب در ابتدا باید مشخصات موجود در کارنامه را با مشخصات خود تطبیق دهد. و در صورت وجود مغایرت، باید مسئله را به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد.

بخش سهمیه ها

در بخش سوم کارنامه علمی کنکور سهمیه نهایی داوطلب که بر اساس آن گزینش می شود، مشخص شده است. سهمیه داوطلبان با توجه به اطلاعاتی که هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام کرده اند (و تایید ارگان مربوط) تعیین شده است. ظرفیت رشته های مختلف بین سهمیه ها تقسیم می شود. بنابراین داوطلبان کنکور سراسری در شیراز بهتر است برای داشتن انتخاب رشته مناسب در هنگام ثبت نام کنکور در کارگاه مشاوره دپارتمان کنکورینو برای انتخاب نوع سهمیه شرکت کنند.

داوطلبان هر سهمیه در ظرفیت مخصوص همان سهمیه با هم رقابت می کنند. اما در بخشی از ظرفیت ها (سهمیه آزاد) همه داوطلبان بدون توجه به سهمیه با هم رقابت می کنند.

رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

داوطلبان برای رشته های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز بخش انتخاب رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سایت سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. و به صورت مجزا ثبت نام و انتخاب رشته نمایید.

دانش آموزان باید قبلا در تاریخی که اعلام شده است، سوابق تحصیلی خود را در سایت وزارت آموزش و پرورش مشاهده و آن را تایید کرده باشند.

وضعیت رتبه و نمره کل

مهم ترین و موثرترین بخش در انتخاب رشته داوطلبان همین بخش است. در این قسمت می توانید وضعیت رتبه در منطقه، رتبه کشوری (بدون سهمیه) و نمره کل نهایی خود را در هر زیر گروه مشاهده کنید. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند، برای هر گروه آزمایشی جدولی جداگانه دارند.

مهم ترین معیار داوطلبان برای انتخاب رشته، ردیف سوم این جدول، یعنی رتبه در سهمیه و زیر گروه های مقابل آن است. می دانید که با توجه به ضریب درس ها، هر گروه آزمایشی چند زیر گروه دارد.

هر داوطلب به تعداد زیر گروه ها، یک رتبه دارد. برای انتخاب هر رشته در دانشگاه های سراسری، باید بدانید آن رشته، در کدام زیر گروه قرار دارد. و وضعیت رتبه شما در آن زیر گروه چگونه است. شانس قبولی شما در زیر گروهی که رتبه بهتری در آنها دارید، بیشتر است. در جلسات مشاوره انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو همه زیرگروه های داوطلبان بطور ویژه بررسی خواهد شد.

بخش مربوط به استان، ناحیه و قطب بومی

در بخش پنجم کارنامه علمی، استان، ناحیه و قطب بومی داوطلبان مشخص شده است. با انتخاب رشته های با گزینش بومی، احتمال قبولی داوطلب در دانشگاه های منطقه بومی یا مناطق نزدیک به آن بیشتر می شود.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، در مقابل رشــته محل های روزانه، نوع گزینش کشوری یا بومی (استانی، ناحیه ای یا قطبی) مشخص شده است.

اگر در تصمیم گیری خود برای انتخاب رشته کارشناسی، بخواهید بین رشته محل بومی و غیر بومی یکی را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که احتمال قبولی داوطلبان در رشته محل های بومی بیشتر از غیر بومی است. خوشبختانه داوطلبان انتخاب رشته در شیراز یکی از بهترین دانشگاه های ایران در بوم خود دارند. بنابرای با انتخاب رشته سنجیده و شرکت در جلسات مشاوره انتخاب رشته می توانید در دانشگاه شیراز که یکی از بهترین ها در ایران است قبول شوید.

مشاوره انتخاب رشته در شیراز
دانشگاه پیام نور، فرهنگیان و غیر انتفاعی

اگــر در زمان ثبت نام بــه هر دلیلی علاقه مندی خود را به دوره های غیرانتفاعی و پیام نور اعلام نکرده اید. می توانید در محدوده زمانی انتخاب رشته کنکور با پرداخت هزینه مربوطه، در این دانشگاه انتخاب رشته کنید.

برای اینکار می توانید به بخش خرید کارت اعتباری در سایت سنجش مراجعه کنید. و با پرداخت هزینه، کارت ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور را تهیه کنید. و هنگام انتخاب رشته در سایت سنجش، کد رهگیری خریداری شده را وارد می کنید.

در دانشگاه فرهنگیان نیز، چنانچه مجاز به انتخاب رشته شده باشید. می توانید با خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه فرهنگیان از سایت سنجش، رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کنید.

حتما مقررات تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را از دفترچه انتخاب رشته کنکور مطالعه کنید. و یا در جلسات مشاوره انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو در شیراز شرکت کنید.

کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

با توجه به زمان اعلام شده از طرف دانشگاه آزاد، می توانید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید. و برای انتخاب رشته های با آزمون این دانشگاه اقدام کنید. البته داوطلبان انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ابتدا باید در کنکور سراسری شرکت کنند. و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دریافت کنند.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه علمی کنکور سراسری درج شده است. داوطلبان می توانند با در اختیار داشتن این کد و نیز خرید کارت اعتباری ثبت نام در دانشگاه آزاد، در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری به سبک کنکورینو

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

انتخاب رشته کنکور سراسری در دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو در شیراز شامل ۵ مرحله می شود. دانش آموزان و داوطلبان علاوه بر این مراحل می توانند در کارگاه ها و نیز جلسات مشاوره انتخاب رشته که بعد از برگزاری کنکور سراسری در شیراز تشکسل می شود شرکت کنند. مراحل انتخاب رشته در دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینوبه شرح   زیر است:

 گام اول: انتخاب و الویت بندی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی

 گام دوم: الویت بندی دوره‌ها (روزانه، شبانه، و…)

مرحله سوم: انتخاب و الویت بندی محل تحصیل (شهر/دانشگاه)

 گام چهارم: بررسی شانس قبولی (رشته/محل)

 گام پنجم: اولویت بندی فرم انتخاب رشته ویرایش نهایی

انتخاب و اولویت بندی رشته ها

در صورتیکه آزمون های خود شناسی را در کنکورینو انجام داده باشید. و مراحل بالا را به ترتیب پشت سر گذاشته باشید، نهایتا به ۱۰ رشته دانشگاهی مورد علاقه می رسید؛ که باید آنها را اولویت بندی کنید. زیرا علاقه داوطلب در مورد رشته نمی تواند متنوع باش. و همزمان نمی توان رشته های متضاد را که توانایی های متفاوتی نیاز دارند را در کنار هم قرار داد.

درست است ۱۵۰ رشته محل را می توانید انتخاب کنید، اما نباید۱۵۰ نوع رشته متفاوت را انتخاب کنید.  لیست رشته های انتخابی باید شامل رشته های ایده آل (سقف انتخاب) و حداقل های قابل قبول (کف انتخاب) باشد.

انتخاب دوره تحصیلی

در این مرحله داوطلبان باید کف قابل قبول خود را برای دوره های آموزشی مختلف (روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، نیمه حضوری و…) انتخاب کند. البته باید توجه کرد که در کارنامه انتخاب رشته در کدام دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده است.

 بهتر است در این مورد از مشاوره انتخاب رشته خود کمک بگیرید. توجه به نکاتی مانند شرایط مالی، علاقه و سطح علمی دانشگاه مورد نظر بسیار حیاتی است.

انتخاب و الویت بندی محل تحصیل

داوطلبان انتخاب رشته در شیراز باید شهرهای مطلوب و مورد نظر خود را مشخص کنید. و نام آنها را روبروی دوره های آموزشی که قبلاً انتخاب کرده اید بنویسید.

بهتر است هنگام انتخاب شهرها با اعضای خانواده مشورت کنید. در این ارتباط به معیارهای لازم برای انتخاب دانشگاه که در بالا گفته شد توجه کنید.

بررسی شانس قبولی در انتخاب رشته

 داوطلبان انتخاب رشته در شیراز برای اینکه از میزان شانس قبولی خود در رشته محل های مختلف مطلع شوند، باید به کارنامه قبول شدگان یال قبل توجه کنند. به منظور اینکار می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

خرید کارت انتخاب شته مجازی سنجش

 نرم افزار انتخاب رشته مجازی برای گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود. این نرم افزار این امکان را به داوطلبان می دهد که  خود را با داوطلب مشابه در سال گذشته مقایسه کند. و با توجه به اعمال کلیه تغییرات، شرایط و ضوابط آزمون سراسری سال جاری در فایل اطلاعات سال گذشته، داوطلبان می توانند به طور حدوی از میزان قبولی خود مطلع شوند.

اولویت بندی و ویرایش نهایی رشته محل ها

فهرست به دست آمده از چهار گام بالا را تجمیع کنید و آنها را مجدداً بر اساس مجموعه شرایط خود مرتب و اولویت بندی و ویرایش کنید.

به طور کلی در تعیین اولویت اول کد رشته های با شانس قبولی کم، بعد کد رشته های با شانس قبولی متوسط و در نهایت کد رشته های با شانس قبولی بسیار زیاد (کف قابل قبول) را قرار دهید.

مشاوره انتخاب رشته در شیراز

کنکور سراسری تجربی بیشترین تعداد داوطلب را در میان سایر گروه های آزمایشی در کنکور سراسری دارد. در کنکور ۱۴۰۱ بیش از ۶۱۰ هزار نفر در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده اند. ولی فقط ۶۲ هزار نفر اط داوطلبان کنکور تجربی مجاز به انتخاب رشته خواهند شد.

همه به خوبی می دانیم که بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری تجربی بدنبال قبولی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و سایر رشته های پیراپزشکی هستند. با نگاهی به ظرفیت این رشته ها در دانشگاه های سراسری به عمق رقابت در کنکور سراسری پی خواهیم برد. در چنین شرایطی مهم ترین دغدغه داوطلبان کنکور تجربی در شیراز انتخاب رشته و یافتن مشاوره انتخاب رشته است. با داشتن مشاوره انتخاب رشته خوب در شیراز حتی داوطلبانی که رتبه متوسطی در کنکور تجربی دارند می توانند در رشته های مورد علاقه قبول شوند. دانش آموزان بعد از شرکت در کنکور سراسری یک فرصت یک ماهه تا انتخاب رشته دارند. داوطلبان کنکور سراسری در شیراز می توانند در این یک ماه در کارگاه های مشاوره انتخاب رشته دپارتمان کنکورینو شرکت کنند. و از این طریق اطلاعات خود را در مورد انتخاب رشته بالا ببرند.

شاید شما هم مانند بسیاری از مشاوران کنکور و دانش آموزان در شیراز تصور کنید که قبولی در کنکور ریاضی کار ساده ای است. اما کنکور سراسری ریاضی و انتخاب رشته آن یک تفاوت اساسی با سایر گروه های آزمایشی دارد! برخلاف سایر گروه های آزمایشی که رشته تحصیلی برای داوطلبان اهمیت دارد، در کنکور سراسری ریاضی اهمیت دانشگاه معتبر از رشته تحصیلی دانشجویان بیشتر است.

به عنوان مثال برای داوطلب تجربی قبولی در رشته پزشکی اهمیت بیشتر دارد، چه در دانشگاه شیراز و چه در دانشگاهی دیگر. اما برای داوطلبان کنکور ریاضی بهتر این است که در دانشگاه معتبر قبول شوند. زیرا در صورات قبولی در دانشگاه معتبر می توانند آینده شغلی و تحصیلی مناسبی داشته باشند.

دانش آموزان و داوطلبان انتخاب رشته کنکور ریاضی در صورتیکه از مشاوره خوب و حرفه ای برخوردار باشند، می توانند در دانشگاه معتبر قبول شوند. حتی اگر رتبه معمولی کسب کرده باشند. دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو کارگاه های ویژه ای برای داوطلبان انتخاب رشته کنکور ریاضی بصورت نظم برگزار می کند. که داوطلبان با شرکت در آنها می توانند انتخاب رشته سنجیده ای داشته باشند.

انتخاب رشته کنکور انسانی یکی از پیچیده ترین ها در میان انتخاب رشته سایر گروه های آزمایشی در کنکور سراسری است. کنکور سراسری انسانی با بیش از ۳۰۰ هزار داوطلب دومین رشته پرطرفدار در کنکور سراسری است. در چند سال اخیر دانش آموزان زیادی از کنکور انسانی استقبال کرده اند.

در انتخاب رشته کنکور انسانی داوطلبان همواره بدنبال قبولی در چند رشته خاص هستند. رشته هایی مانند حقوق، روانشناسی و گروه مدیریت از این جمله هستند. البته دانشگاه های خاص مانند دانشگاه فرهنگیان نیز طرفداران زیادی در میان دانش آموزان و داوطلبان کنکور انسانی دارد.

دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو در شیراز برای داوطلبان انتخاب رشته کنکور انسانی خدمات ویژه ای در نظر گرفته است. خدمات مشاوره انتخاب رشته انسانی در دپارتمان کنکورینو به این شرح است: کارگاه معرفی رشته ها و دانشگاه های مختلف، جلسات اموزشی دفترچه انتخاب رشته، نحوه استفاده از سهمیه ها مختلف و جلسات مشاوره به خانواده ها.

 

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری علاقه ویژه ای به کنکور هنر دارند. اما به دلیل قبولی بسیار سخت در رشته ها و دانشگاه های معتبر گروه هنر برای ان تلاشی انجام نمی دهند. یکی از کمترین ظرفیت ها را در بین سایر گروه های آزمایشی کنکور هنر دارد.

بسیاری از رشته های پر طرفدار در گروه آزمایشی هنر دارای پذیرش دو مرحله ای هستند. یعنی داوطلبان بعد از قبولی در انتخاب رشته کنکور هنر باید در آزمون عملی نیز شرکت کنند. و حد نصاب لازم را کسب کنند. داوطلبان انتخاب رشته کنکور هنر در شیراز آموزش های لازم برای آزمون های عملی در کارگاه ها مشاوره ویژه ای می گذارنند.

علاوه بر ای دانش آموزان و داوطلبان انتخاب رشته کنکور هنر در شیراز با شرکت در جلشات مشاوره دپارتمان کنکورینو هرچیزی که برای انتخاب رشته بدان نیاز دارند را می آموزند. تحلیل کارنامه اولیه کنکور، تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته و نیز نحوه اولویت بندی فرم انتخاب رشته را داوطلبان کنکور هنر در مشاوره های کنکورینو در شیراز می آموزند.

بیش از ۵۰ درصد از داوطلبان کنکور منحصرا زبان، این گروه ازمایشی را به عنوان رشته فرعی خود انتخاب می کنند. در واقع کنکور منحصرا زبان یکی از رشته های شناور در کنکور سراسری است. یعنی داوطلبان از هر گروه آزمایشی با داشتن مدرک دیپلم می توانند در آن شرکت کنند.

انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان نیز بسیار سخت و پیچیده است. زیرا تعداد صندلی های دانشگاه های دولتی در این رشته کمتر از ۵ هزار صندلی است. ولی تعداد داوطلبان کنکور زبان در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسیده است. معنی این اعداد این است که رقابت بسیار شدیدی در کنکور منحصرا زبان وجود دارد.

البته بهتر است داوطلبان انتخاب رشته کنکور زبان در شیراز بدانند که داشتن مشاوره خوب و مجرب در قبولی تاثیر بسیاری دارد. دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکورینو یک بخش ویژه برای مشاورا انتخاب رشته داوطلبان کنکور زبان دارد. مشاوران بخش زبان آموزش های لازم را در این زمینه دیده ایند. و تجربه کافی در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور زبان در شیراز را دارند.

 

دانشگاه فرهنگیان از میان هر ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری دانشجو می پذیرد. هر سال تعداد زیادی از داوطلبان در گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی فقط برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری شرکت می کنند.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تفاوت های زیادی دارد. داوطلبان باید شرایط لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. ازجمله داشتن حداقل معدل ۱۴ در دیپلم متوسه دوم. یکی از تفاوت ها در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که داوطلبان در شیراز باید از آن مطلع باشند، پذیرش دو مرحله ای است.

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در شیراز برای اینکه بتوانند انتخاب رشته سمجیده ای داشته باشند بهتر از مشاوره های کنکورینو استفاده کنند. دپارتمان مشاوره تصحصیلی کنکورینو به منظور کمک به داوطلبان انتخاب رشته در شیراز جلسات عمومی راهنمایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند.

انتخاب رشته و یا هدایت تحصیلی در پایه نهم بسیار مهم تر از انتخاب رشته کنکور سراسری است. زیرا در انتخاب رشته کنکور سراسری امکان جبران اشتباه به مراتب راحتتر است.

انتخاب رشته پایه نهم به عوامل گوناگونی بستگی دارد. که قبل از اقدام به انتخاب رشته و هدایت تحصیلی باید به همه آنها توجه کامل بشود. از علاقه فردی دانش آموزان تا شرایط تحصیلی و شخصیتی هر دانش آموز.

دپارتمان مشاوره تحصیلی کنکوینو در شیراز علاوه بر ارائه مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری بصورت تخصصی در انتخاب رشته پایه نهم نیز خدمات خود را ارائه می دهد. بخش از خدمات مشاوره انتخاب رشته نهم دپارتمان کنکورینو در شیراز به شرح زیر است:

استعداد یابی و شخصیت شناسی دانش آموزان، کارگاه های عمومی انتخاب رشته نهم، جلسات مشاوره انتخاب  رشته برای والدین و دانش آموزان. برای اطلاع بیشتر از این خدمات به  سایت کنکورینو به نشانی www.concourino.ir مراجعه کنید.

Verified by MonsterInsights